ROZHOVOR: Od e-brigádníka až k perfektnímu pracovnímu místu

ROZHOVOR: Od e-brigádníka až k perfektnímu pracovnímu místu
Pavel se stal e-brigádníkem v roce 2014, když ještě studoval vysokou školu. Kromě zajímavého přivýdělku při studiu a cenné praxe mu účast v e-brigádnících otevřela dveře k zajímavým pracovním nabídkám na plný úvazek. Nyní Pavel pracuje na oddělení podpory e-shop řešení FastCentrik a každodenně pomáhá klientům předního výrobce e-shopů NetDirect s.r.o. Inspirujte se Pavlovým příběhem, i vy se můžete stát e-brigádníkem.

1. Proč ses rozhodl být e-brigádníkem společnosti NetDirect s.r.o.?

Hlavním důvodem proč jsem se rozhodl stát e-brigádníkem byl ten, že jsem potřeboval nějaký přivýdělek ke studiu. Hledal jsem něco, co bych mohl dělat ideálně z domu a nemusel nikam dojíždět. Tím, že už od střední školy jsem v oboru IT, tak jsem hledal ideálně něco s tímto zaměřením. Původní plán byl, najít si něco na půl úvazku v nějaké firmě. Po hledání různých pozic jsem natrefil na stránky NetDirectu. O firmě jsem slyšel už dříve, ale nevěděl jsem o projektu E-brigádníci nic. Tato možnost mě hned oslovila. Bylo to přesně to co jsem hledal. Proto jsem se rozhodl vyzkoušet tuto možnost a určitě to považuji jako krok správným směrem.

2. Vzpomeneš si ještě na školení a testy? Jak probíhaly? Bylo pro tebe jejich absolvování náročné?

Ano, vzpomenu. Školení probíhalo online formou. Na každé odvětví byly nachystány prezentace, které obsahovaly jak teoretickou část, tak i praktickou. Bylo rovněž super, že nám e-brigádníkům byly poskytnuty demoverze FastCentrik, kde jsme si mohli sami zkoušet různá nastavení e-shopu. Na jednotlivé školení jsme měli určitou dobu přístup. Je tak možnost si například vybranou část pustit znovu, když člověk něco třeba hned nezachytí. Po nastudování všech videí, které jsem měl k dispozici, tak přišly na řadu testy. Ty probíhaly rovněž online formou. Na každý certifikát bylo minimálně 6 otázek. U některých se vyžadovala i praktická ukázka. Byly zadány body, které se mají nastavit tak a tak a poté se poslalo výsledné řešení na kontrolu. Vše je vysvětleno právě v daných školeních, takže když jsem si jednotlivé prezentace přehrával, tak potom testy už tak náročné nebyly.

3. Pro jaké klienty si jako e-brigádník pracoval? Co bylo obsahem tvé práce, bavilo tě to?

Prvního klienta jsem měl zhruba po 2-3 týdnech poté, co jsem byl umístěn na web e-brigadnici.cz. Jednalo se zejména o SEO optimalizaci, tvorbu článků, linkbuilding a nějaké úpravy na webu. Spolupráce trvala zhruba půl roku. Další klienti na sebe nenechali dlouho čekat. Jednalo se většinou o krátkodobé spolupráce. Před prázdninami přišla ještě jedna dlouhodobější, kde jsem začínajícímu e-shopu pomohl s rozjezdem. Jelikož se jednalo o klienta z Ostravy, kde bydlím, byli jsme domluveni, že budu k nim do firmy dojíždět. Rovněž jsem byl nabízen NetDirectem jako E-brigádník na 5 hodin zdarma. Díky tomu jsem pracoval na projektech, kterým jsem pomáhal při počátku jejich podnikání. Namátkou, když si vzpomenu, tak se jednalo například o napojení e-shopu na ekonomický systém Pohoda, grafické úpravy přes HTML, CSS, Javascript, SEO, psaní článků, nastavení Google služeb apod. Zkrátka jsem se dostal ke všem odvětvím, na které jsem měl certifikáty. Práce mě bavila i z toho důvodu, že pokaždé jsem dělal něco jiného. Žádný stereotyp nenastal a pracoval jsem na zajímavých projektech.

4. Co ti účast v projektu e-brigádníci přinesla z hlediska tvého kariérního růstu?

To je zajímavá otázka. Účast mi přinesla zejména nové zkušenosti a vědomosti ohledně e-commerce podnikání. Budu se možná opakovat, ale určitě to nebyl krok zpátky a kdybych se rozhodoval zda do toho jít znovu, tak bych se rozhodl stejně jako kdysi. Tímto projektem jsem získal i takovou "praxi" na to, abych se mohl ucházet o místo v NetDirectu. Spoustu věcí jsem právě znal a doučit se ostatní věci za pochodu už až takový problém nebyl. Uvidíme potom v budoucn, kam mě to až posune. Nemám však nasazeny růžové brýle a proto se snažím jít postupnými krůčky stále výš. Jelikož se svět podnikání na internetu neustále vyvíjí je i pro mě výzva se zdokonalovat, abych mohl odvést práci, za kterou se nestydím.

5. Co bys poradil zájemcům o práci e-brigádníka? 

Zájemcům bych určitě poradil, aby se nebáli a šli do toho. Investice do vzdělání je totiž návratová. Ze začátku však nepočítejte, že hned na druhý den získáte práci a budete vydělávat. Může se stát, že pro prvního klienta budete pracovat třeba až po 3-4 měsících od zařazení na seznam e-brigádníků. V první řadě bych poradil, abyste se vyškolili na co nejvíce certifikátů. Platí, že čím více jich budete mít, tím větší je šance, že si Vás klient vybere. Důležitou roli hraje komunikace. Proto je potřeba být dostupný jak na telefonu tak na e-mailu a reagovat rychle na požadavky od klienta. Protože čas právě hraje u většiny klientů hlavní roli. Důležité je, se po školení dále v daných oblastech vzdělávat. Tudíž sledovat novinky v oblasti e-commerce by mělo být samozřejmostí u každého poctivého e-brigádníka. V tomto ohledu beru i jako velké osobní plus to, že jsem se mohl účastnit konference Shopexpo. Pokud budou další ročníky, určitě bych každému e-brigádníkovi doporučil takovou konferenci navštívit. Opravdu Vás to posune zase výš. A ještě malé doporučení na závěr. Vytvořte si vlastní ceník služeb, který můžete odeslat klientovi, aby měl přehled za co a kolik zaplatí. Rovněž pokud máte nějaké zkušenosti v daném oboru, tak se zmínit o tom i na webu e-brigádníků.

Nabídka práce

Facebook
Napište nám

Napište tento kód: 5282

Volejte(+420) 733 382 293